• Program
  • Fundacja EAA
  • Fundacja IEP
  • Baza Materiałów
  • Dla mediów
  • Kontakt
  • E-learning
  • Polski
    • Program
    • Fundacja EAA
    • Fundacja IEP
    • Baza Materiałów
    • Dla mediów
    • Kontakt
    • E-learning
    • Polski
Edukacja ma moc
Edukacja ma moc
  • Program
  • Fundacja EAA
  • Fundacja IEP
  • Baza Materiałów
  • Dla mediów
  • Kontakt
  • E-learning
  • Polski

Rola poczucia przewidywalności

  • 2022-09-16
  • Sachin Araszkiewicz
  • 0

Dzieci z rodzin uchodźców znajdują się w sytuacji dla siebie nieznanej i nieprzewidywalnej. To poczucie obcości generuje stres, utrudnia relacje oraz stanowi przeszkodę w budowaniu satysfakcjonujących relacji. Aby uczynić szkolną codzienność bardziej przejrzystą i przyjazną, możemy posłużyć się szeregiem narzędzi.

Rola rutyny

  • Poczucie spójności i bezpieczeństwa w życiu dziecka
  • Jasne oczekiwania i rutyna obniżają poziom stresu u dzieci
  • Ułatwia zarządzanie procesem uczenia się w klasie

Rutyna nie jest celem samym w sobie, a jedynie narzędziem wspierania poczucia przewidywalności.

5 wskazówek do budowania poczucia przewidywalności

  • Świadome zarządzanie przestrzenią;
  • Umieszczanie na ścianach znaków, list zasad, kalendarzy;
  • Starannie zaplanowane rytuały codzienne;
  • Reagowanie na niepożądane zachowania z wrażliwością;
  • Interwencje w emocjonalne interakcje pomiędzy uczniami.

Powracanie do tych rozwiązań zapewnia szereg korzyści.

Badge Heart with solid fill

Przypomina dzieciom, że w szkole są bezpieczne

Left Brain with solid fill

Obniża hiperczujność i poczucie zagrożenia

Plant with solid fill

Zwiększa wewnętrzny spokój pozwalający skupić całą energię na nauce


Newsletter


    Program edukacji kryzysowej EAA dla uczniów i uczennic z Ukrainy jest współfinansowany przez organizację Education Above All.

     

    Adres

    • 04-519 Warszawa, ul. Korkowa 119/123
    • +48 661 497 179
    • instytutep.cmintegracji@gmail.com

    Nowe posty

    Czary mary, czary mary…
    • 2022-11-23
    Zostań Super Bohaterem!
    • 2022-11-16

    Positive Education Institute | 2022 | Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.