• Program
  • Fundacja EAA
  • Fundacja IEP
  • Baza Materiałów
  • Dla mediów
  • Kontakt
  • E-learning
  • Polski
    • Program
    • Fundacja EAA
    • Fundacja IEP
    • Baza Materiałów
    • Dla mediów
    • Kontakt
    • E-learning
    • Polski
Edukacja ma moc
Edukacja ma moc
  • Program
  • Fundacja EAA
  • Fundacja IEP
  • Baza Materiałów
  • Dla mediów
  • Kontakt
  • E-learning
  • Polski

Różnice w poziomie kompetencji

  • 2022-09-19
  • Sachin Araszkiewicz
  • 0

Metoda projektowa wymaga podziału klasy na grupy. Podstawowe wskazówki co do tego procesu zebrane zostały poniżej.

W miarę możliwości utrzymuj mieszany kulturowo charakter grup:
1 lub 2 dzieci ze społeczności goszczącej oraz 1 dziecko z Ukrainy.

Możesz zmienić grupy po każdym projekcie.

Możesz zmienić grupy po każdym pakiecie.

Możesz zachować stałe grupy.

Staraj się nie zmieniać grup codziennie. Poczucie stałości i struktury jest ważne. 

Poczucie bezpieczeństwa płynące ze stabilności jest kluczowe w budowaniu przyjaznej emocjonalnie przestrzeni dla uczniów i uczennic. Naturalnie, w przypadku dużych konfliktów w grupach, awaryjna zmiana grup jest wskazana – komfort pracy grupy jest tu najważniejszy.

W tej sytuacji pojawia się jednak pytanie: Według jakiego klucza dokonać podziału klasy na grupy projektowe?

Do dyspozycji mamy dwie podstawowe strategie:

  • grupy jednolite poziomem kompetencji;
  • grupy mieszane poziomem kompetencji.

W pierwszym przypadku, staramy się dobrać grupy tak, żeby w jednej znaleźli się uczniowie wymagający najmniej wsparcia w wykonywaniu zadań przewidzianych w projekcie, w innej – ci, którzy wymagają go nieco więcej itd.

W przypadku grup mieszanych z kolei staramy się, aby każda zawierała osoby na każdym poziomie zaawansowania.

Obie strategie podziału na grupy mają swoje wady i zalety.

Grupy jednolite Grupy mieszane
Nauczyciel może skupić swoją uwagę na grupach wymagających najwięcej wsparcia.Nie zawsze od razu widać którzy uczniowie potrzebują wsparcia.
Konieczne jest przygotowanie innych instrukcji i pomocy dla różnych grup.Każda grupa wykonuje ten sam projekt, według tych samych instrukcji.
Szanse do ucznie się od siebie nawzajem są ograniczone.Uczniowie mają wiele szans, żeby uczyć się od siebie wzajemnie.
Role członków grupy mogą być bardziej płynne.Każdy członek grupy powinien mieć inną, wyraźnie zaznaczoną rolę.
QuizyStatus
1

Podział na grupy: refleksja


← Poprzednie Zagadnienie

Newsletter


    Program edukacji kryzysowej EAA dla uczniów i uczennic z Ukrainy jest współfinansowany przez organizację Education Above All.

     

    Adres

    • 04-519 Warszawa, ul. Korkowa 119/123
    • +48 661 497 179
    • instytutep.cmintegracji@gmail.com

    Nowe posty

    Czary mary, czary mary…
    • 2022-11-23
    Zostań Super Bohaterem!
    • 2022-11-16

    Positive Education Institute | 2022 | Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.