• Program
  • Fundacja EAA
  • Fundacja IEP
  • Baza Materiałów
  • Dla mediów
  • Kontakt
  • E-learning
  • Polski
    • Program
    • Fundacja EAA
    • Fundacja IEP
    • Baza Materiałów
    • Dla mediów
    • Kontakt
    • E-learning
    • Polski
Edukacja ma moc
Edukacja ma moc
  • Program
  • Fundacja EAA
  • Fundacja IEP
  • Baza Materiałów
  • Dla mediów
  • Kontakt
  • E-learning
  • Polski

Rola wydawanych poleceń

  • 2022-09-19
  • Sachin Araszkiewicz
  • 0

Sposób, w jaki nauczyciel wydaje polecenia, ma duże znaczenie dla jasności komunikacji oraz poczucia sprawczości i komfortu uczniów i uczennic.

Staraj się mieć uważność na pojedynczych uczniów

  • W razie potrzeby powtórz polecenie.
  • Po rozpoczęciu pracy w grupach, monitoruj postępy. 
  • Zapewnij cichy kącik do pracy indywidualnej.

Dobieraj słowa tak, aby wspierać wszystkich

  • Powtarzaj, że każdy ma mocne i słabe strony. 
  • Doceniaj sukcesy, skupiając się na konkretnych zachowaniach.
    (Np.: Świetnie, że każde z was próbowało podejść do problemu inaczej!)
  • Pielęgnuj pozytywne nastawienie i nastawienie na ciągły rozwój.
    (Np.: Zamiast mówić “Ta odpowiedź jest zła” powiedz “Blisko! Spróbuj jeszcze raz.”)

Doceniaj osiągnięcia i wysiłek

  • Np.: uczniowie mogą otrzymywać naklejki albo oklaski od całej grupy
  • Zachęcaj dzieci do mówienia sobie nawzajem co im się podobało we wspólnej pracy
  • Nie używaj nagród w funkcji kar (np.: nie odbieraj nagród za trudne zachowania)

Ten proces wymaga powtórzeń. Każdy kolejny projekt pokazuje co działa w danej klasie, a co nie.

Bądźcie dla siebie wyrozumiali i postawcie na wytrwałość.


← Poprzednie Zagadnienie

Newsletter


    Program edukacji kryzysowej EAA dla uczniów i uczennic z Ukrainy jest współfinansowany przez organizację Education Above All.

     

    Adres

    • 04-519 Warszawa, ul. Korkowa 119/123
    • +48 661 497 179
    • instytutep.cmintegracji@gmail.com

    Nowe posty

    Czary mary, czary mary…
    • 2022-11-23
    Zostań Super Bohaterem!
    • 2022-11-16

    Positive Education Institute | 2022 | Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.